När någon i familjen har avlidit måste de som ingår i dödsboet senast 4 månader efter dödsfallet upprätta en bouppteckning som ska skickas till Skatteverket för registrering.
I bouppteckningen går man igenom den avlidnes tillgångar och skulder i en skriftlig sammanställning.
Det är alltid bra att ta hjälp av en auktoriserad boutredare för att allt ska gå rätt till och att inga tvister ska behöva uppstå.


Skatteverket har några punkter vilka måste finnas i den inlämnade bouppteckningen:
- Bouppteckningen (original).
- En vidimerad kopia av bouppteckningen.
- Bestyrkta kopior eller original av testamenten, kallelsebevis till bouppteckningsförrättningen, arvsavståenden.
- Fullmakt om sådan finns.
 

Välkomna att kontakta Jennie för hjälp.

 

Jennie

Jennie Helzenius
Bouppteckningsförrättare

 026-13 20 80 eller direkt 072-212 87 90